Futómű vizsgálat és árajánlat adás
A javítások megkezdése előtt minden esetben egy futómű diagnosztika elvégzése az első lépés, a gondos vizsgálat alatt megtaláljuk milyen meghibásodás(ok) okozhatják azon problémát, mely miatt műhelyünket felkereste.
A futómű diagnosztikát szemrevételezéssel kezdjük, miközben kézi szerszámok segítségét is igénybe vesszük. A diagnosztika főként az alkatrészek egymáshoz való kapcsolódását vizsgálja, amit a legjobban mozgás közben lehet megfigyelni.
Miután a futómű diagnosztikát elvégeztük, a talált hibák tekintetében elkészítjük a javításról szóló árajánlatunkat, ezt két példányban készítjük el, az egyik az ügyfelet illeti, míg a másikat megőrizzük addig az időpontig, amíg az autót be tudja hozni a javítások elvégzésére. Ezt célszerű mihamarabb megtenni, elkerülendő a még nagyobb károk és javítások költséges létrejöttét.
Futómű beállítás, a futómű geometria ellenőrzése
A futóművek javítása után nemcsak célszerű, de sok esetben szükségszerű is a futómű-geometria ellenőrzése, és a pontos értékekre való beállítása. Erre azért van elsősorban szükség, mert a szerelések során a pontosan beállított alkatrészek kötéseit meg kell bontani, így a illesztési hézagok is könnyen elmozdulnak. Tehát az új alkatrészeket is be kell állítani, az illesztési hézagokat helyre kell hozni.
Rendellenes gumikopásnak nevezzük, ha a futófelület belső, vagy külső oldala jobban kopik, mint az ellenkező oldali. Az ellenőrzést és futómű beállítást már csak azért is érdemes elvégeztetni, mert annak díja töredéke egy új gumiabroncs árának, ezen a tételen tehát csak nyerhet az ügyfél, egyrészt biztos lehet benne, hogy a biztonságos vezethetőség 100 százalékos, másrészt a gumikat is sokkal tovább használhatja.
Több okból is szükségessé válhat a futómű geometria után állítására. Az egyik sűrűn előforduló ok a kátyúba hajtás miatti elállítódás, vagy a padkának nekiütődés közbeni esetleges sérülés.
További, a futómű beállítását feltételező jelenség például, amikor észrevesszük, hogy a kormány ferdén áll, vagy amikor a autó menet közben folyamatosan valamelyik irányba húz. Természetesen a félrehúzást nem szabad összekeverni az utak aszfaltozása során direkt oldal irányú lejtésűre készített útfelületen előforduló enyhe jobboldali elhúzással.